Didžiųjų korporacijų vadovų klaidingos citatos apie staigius konkurentus

Didžiųjų korporacijų vadovų klaidingos citatos apie staigius konkurentus

“iPhone” kaip ryškus pavyzdys, „Amazon“ ir bei neseniai atsiradę „blockchain“ ir „bitcoin“ – daugelis šių naujovių iš pradžių buvo sutiktos su didelių kompanijų vadovų pajuokimu. Kartais atsiradusios naujovės gali reikšti kompanijos žlugimą, kuris žiūri tiesiai jums į akis, tačiau jūs negalite padaryti nieko kito kaip tik nusukti akis į šoną. Tai yra ypač aktualu, kuomet esate įmonės vadovas ir stengiatės išlikti svarbūs. Šiuo atveju, maži žaidėjai istoriškai pakeitė verslo kraštovaizdį, kuomet vyresnieji nežinojo, kaip tinkamai reaguoti ir atsakyti. 

Štai keletas pavyzdžių, kaip didieji vadovai sutiko pavojingas grėsmes. Kuomet paklausus apie mažesnius žaidėjus tuomet (net ir dabar), kai kurios kompanijos išliko bjauriai atmestinos, nepripažindamos kylančių naujovių. 

 

IPHONE IR IPOD

 

Galbūt ryškiausias pavyzdys apie tendenciją netikėti naujai besikuriančiomis kompanijomis ir jų produktais, buvo kuomet „Apple“ iPhone pasiekė rinką 2007 metais. Tai buvo pirmasis išmaniojo mobiliojo telefono pavyzdys. Stebėtojai nebuvo tikri, su kuo šis prietaisas konkuruos: Ar tai pakenktų mobiliųjų telefonų kūrėjams, pavyzdžiui, „Nokia“, o gal su planšetinių kompiuterių, tokių kaip Palm, kūrėjais? Tuo metu abi bendrovės atsisakė pripažinti grėsmę.

 „Palm“ generalinis direktorius:

„Mes aiškinamės ir kovojame kelerius metus, kad sužinotume, kaip padaryti tinkamą telefoną… Kompiuterius kuriantys žmonės negali taip paprastai išsiaiškinti to“, – sakė„ Palm“ generalinis direktorius Ed Colligan 2006 metais, kuomet “Apple” išleidinėjo naują telefoną. “Jie negali taip paprastai imti ir įeiti į rinką.” 

Štai „Nokia“ strategijos vadovas:

„Mobiliųjų telefonų kūrimas yra labai panašus į kompiuterių,” – sakė „Nokia“ vyriausiojo strategijos pareigūnas, Anssi Vanjoki, duodamas interviu Vokietijoje, – „Net ir su „Mac“ kompanija – „Apple“ iš pradžių pritraukė daug dėmesio, tačiau jie liko tik nišos kūrėjai. Tai bus jų vaidmuo ir mobiliuosiuose telefonuose.“ 

„Microsoft“ generalinis direktorius, Steve Ballmer, sakė, kad „iPhone“ neturi paprasčiausios reikalingos klaviatūros:

„500 dolerių? Visiškai subsidijuojama? Su planu? Sakyčiau, kad tai pats brangiausias telefonas pasaulyje. Ir tai nėra tinkama verslo klientams, nes telefonas neturi klaviatūros. Dėl to, telefonas visiškai nėra tinkamas naudoti rašyti elektroninius aiškus.” 

Net „Apple“ įkūrėjas, Steve Jobs, išreiškė keletą abejonių dėl originalaus „iPhone“, teigdamas, kad telefonai su didesniais ekranais niekada nebus patogūs naudoti: 

„Telefono neįmanoma paimti į vieną ranką“, – sakė Steve Jobs, kai „Samsung“ ir „Google“ išleido telefonus su 3,5 colių didesniais ekranais nei originalus „iPhone“. „Niekas to nepirks.“  

Dabar –  „iPhone X“, išleistas 2017 m. lapkričio mėn., yra visu coliu didesnis už pirminį „iPhone“.

 „IPhone X“ taip pat yra didžiausias „Apple“ telefono ekranas, matuojant 5,8 colių įstrižainėje – 66% didesnis nei pirmasis„ iPhone”.

 

AMAZON

Galbūt labiausiai iš visų esančių internetinių bendrovių, „Amazon“ įkūnijo didžiausius internetinius iššūkius tradiciniam verslui ir prekybai. Nuo momento, kuomet “Amazon” pradėjo prekiauti net knygomis, generalinis direktorius, Jeffas Bezosas, padėjo matyti „Amazon“ pokyčius klientų dėmesiui, pasipriešinimo efektyvumui ir logistikai. 

Štai “IBM” pirmininkas, teigia, kaip „Amazon“ negali pakeisti mažmeninės prekybos ir interneto pardavimų net nuo 1999 m.

“Amazon.com yra labai įdomi mažmeninės prekybos koncepcija, bet palaukite, kol pamatysite, ką „Wal-Mart“ ruošiasi daryti,” sakė jis [IBM pirmininkas, Louis V. Gerstner Jr.]. Gerstneris pažymėjo, kad praėjusiais metais IBM interneto pardavimai buvo penkis kartus didesni nei „Amazon“. Jis taip pat pasidžiaugė, kad „IBM“ jau gauna daugiau pajamų ir, be abejo, daugiau pelno, nei visos geriausios interneto bendrovės kartu sudėjus. 

Neseniai, 2016 m. kovo mėn., „FedEx“ vykdomasis viceprezidentas, Mike Glenn, suabejojo „Amazon“ sprendimo poveikiu nuomoti orlaivius ir įsigyti savo sunkvežimius, kad patektų į logistikos ir siuntos verslą. 

„Nors naujausios istorijos ir pranešimai apie naują įmonę, konkuruojančią su trimis pagrindiniais vežėjais Jungtinėse Amerikos Valstijose, patenka į antraštės, realybė yra tokia, kad tai yra nelengvas uždavinys, reikalaujantis dešimčių milijardų dolerių kapitalo, metų, kad sukurtų pakankamą mastą ir drąsos kartoti esamus tinklus, pvz., „FedEx“ [Mike] Glenn sakė.

 

AIRBNB

 

Per ateinančius kelerius metus, “Airbnb” galėtų apimti pagrindinių viešbučių tinklus, pagal Barclays ataskaitą, nurodytą Kvarce, bet viešbučiai tiesiog ir toliau nenoriai kalba apie “Airbnb” grėsmę. 

„Mūsų svečiai nenori„ Airbnb“ jausmo ir kvapo“, sakė Christopher Norton, „Four Seasons“ pasaulinio produktų ir operacijų viceprezidentas, prieš porą metų kalbėdamas su Fast Company. Toliau jis paaiškino, kad jo klientai tikisi kitokio aptarnavimo lygio, kuris būtų modernesnis, detalesnis ir pažangesnis. 

„Neturėjome tiesioginio poveikio [iš Airbnb] bet kuriame iš mūsų viešbučių… Mes manome, kad tai nedaro jokios įtakos mūsų rezultatams“, 2014 metais sakė Richard Jones, Svetingumo įmonių valdymo grupės vyresnysis viceprezidentas. 

 

IŠMANIEJI NEŠIOJAMIEJI LAIKRODŽIAI 

 

„Apple Watch“ buvo išleistas 2017 metais, ir buvo neaišku, ar tai taps populiariausia preke. Tačiau, vis labiau ir labiau atrodo, kad šie laikrodžiai visiškai pakeis senuosius, “ne išmanius” laikrodžius. 

„Apple“ laikrodis yra įdomus žaislas, bet ne revoliucija,” sakė “Swatch” atstovas Nick Hayek Jr., kalbėdamas su Šveicarijos laikraščiu. Jis taip pat sakė netikintis, jog šis laikrodis gali būti tinkama laikrodžių kompanija, tvarkanti sveikatos priežiūros duomenis. “Aš asmeniškai nenoriu, kad mano spaudimo ar cukraus kiekio kraujyje duomenys būtų laikomi kokioje nors duomenų bazėje… Negaliu sutikti su tuo, kad mano prietaisas įspėtų mane prieš širdies priepuolį.“

 

APPLE

 

Stanso Shih iš “Acer” sakė, kad “Apple” įsiveržimas į kompiuterių erdvę buvo aberacija ir bendrovė nesugebės sukurti savo nišos.

„Apple” yra tarsi mutantas virusas, išvengiantis tradicinės kompiuterių pramonės struktūros, tačiau kompiuterių pramonė vis tiek įgaus imunitetą ir taip toliau blokuos šią tendenciją. Mes tikime, kad ne “Apple” stovyklos bus žymiai didesnės, nei “Apple”, nes pramonė paprastai taip ir vystosi.“ 

 

MOBILŪS ŽAIDIMAI

 

Mobilieji žaidimai taip pat yra vieni iš industrijos palikimų, kurių didieji vadovai neįvertino. Nors tokie mobilūs žaidimai, kaip “Angry Birds” tapo masiniai, ilgą laiką kompanijos, pavyzdžiui, „Nintendo“, nematė ilgalaikės vertės ir dvejojo dėl bendradarbiavimo. 

“Šie mobilieji žaidimai atvirai disponuoja vartotojų požiūriu,” 2011 metais kalbėjo Nintendo prezidentas Reggie Fils-Aime.

 

KINDLE

 

„Kindle“ buvo drąsus statymas iš „Amazon“ pusės: iš pradžių pardavinėjant knygas, žinoma, kad kompanija norėjo pasiūlyti kažką geriau ir naujo. To niekas neįtarė, net Steve Jobs, atsisakydamas rizikos ir ne bendradarbiaudamas. 

„Nesvarbu, ar produktas yra geras ar blogas, faktas yra tai, kad žmonės nebeskaito“.

 

TELEVIZIJA

 

Darryl Zanuck, 20-ojo amžiaus „Fox“ įkūrėjas manė, kad televizija pati neišsilaikys ir visiškai netaps populiari. 

„Televizija negalės išlaikyti jokios rinkos, kurią ji užfiksuotų jau po pirmųjų šešių mėnesių. Žmonės netrukus pavargs žiūrėti į metalinę dėžę kiekvieną dieną.” 

Kaip matome, šiandien tai yra vieni iš didžiausių, populiariausių kompanijų, kūrėjų, kurie iš pat pradžių buvo neįvertinti ir niekas netikėjo, kad tai taps populiariausiais mūsų laikų daiktais, įpročiais.