“Apple” veržiasi į sveikatos priežiūros pramonę, pradedant nuo asmeninių sveikatos duomenų

“Apple” veržiasi į sveikatos priežiūros pramonę, pradedant nuo asmeninių sveikatos duomenų

Rinkos galimybės sveikatos priežiūros srityje yra didžiulės. „Apple“ mato sveikatos priežiūros paslaugas kaip pagrindinę programos, paslaugų ir nešiojamų technologijų strategijų dalį. Dabar kompanija siekia tapti jūsų asmeniniu sveikatos įrašu, šokti į mokslinius tyrimus, medicinos prietaisus ir kt. 

Kaip sakė „Apple“ generalinis direktorius Tim Cook, dėl sveikatos priežiūros paslaugų rinkos, išmaniųjų telefonų rinka atrodo labai maža. Iš tiesų, per metus išleidžiama daugiau nei 7 trilijonai JAV dolerių, tai jau beveik 10% pasaulio BVP. 

Išleidus „Apple Health Record“ ir „Apple Watch“ su vieno švino elektrokardiograma, akivaizdu, kad „Apple“ oficialiai atvyko į sveikatos priežiūros erdvę. 

Bendrovė tikisi sukurti pirmąją sveikatos priežiūros platformą, kuri būtų draugiška trečiosioms šalims, su asmens sveikatos įrašais centre.

Šioje ataskaitoje analizuojame nuolatinį „Apple“ poveikį klinikiniams tyrimams, strategiją, kuria siekiama sukurti asmeninį sveikatos įrašą. 

Kodėl „Apple“ pereina prie sveikatos priežiūros paslaugų

Yra keletas svarbių priežasčių, dėl kurių „Apple“ pereina į labai reguliuojamą sveikatos priežiūros pasaulį.

Technologijų gigantai vis labiau konkuruoja tarpusavyje, taip pat įsilaužia į teritorijas, kurias „Apple“ istoriškai dominavo: „Google“ kuria telefonus, „Amazon“ daugiausia dėmesio skiria namų technologijoms, nešiojamų prekių rinka yra prisotinta. 

Kadangi technologijų gigantai ir toliau stengiasi įsibrauti į „Apple“ teritoriją, sveikatos priežiūra gali padėti įmonei diferencijuoti savo produktus ir toliau pasiekti pagrindinius tikslus:

  • Parduoti daugiau aukštos maržos įrangos
  • Išplėsti perėjimo išlaidas iš ekosistemos 
  • Paslaugų pasiūlos išplėtimas

Žmonių išlaikymas savo ekosistemoje taip pat yra tai, kaip „Apple“ savo programėlės parduotuvėje sugebėjo sukurti patrauklią trečiųjų šalių kūrėjo ekosistemą. Esamas trečiųjų šalių ekosistemos kūrėjo trūkumas, sveikatos priežiūros duomenims, yra lyg atvira galimybė „Apple“. Galiausiai, „Apple“ gali naudotis sveikatos priežiūros paslaugomis kaip priemone platinti savo produktus į demografijos rankas. 

“Apple” sveikatai 

Nors sveikatos priežiūra gali atrodyti kaip sritis, kurioje “Apple” nėra patyrusi, ji turi daug privalumų, pavyzdžiui – jos prekės ženklas yra vienas iš didžiausių. Įvairūs ir esami sveikatos priežiūros žaidėjai turi žymiai prastesnį prekės ženklą ir aptarnavimo lygį, kur “Apple” skiria į tai didžiausią dėmesį. 

Sveikatos priežiūros sričiai pereinant prie aktyvesnio modelio, kuri reikalauja lengvesnio susisiekimo su pacientais, stiprus prekės ženklas yra pagrindinis komponentas. Pastebima, kad “Apple” skiria daug dėmesio į klientų privatumą, ypač palyginti su kitais technikos gigantais, patekusiais į sveikatos priežiūros erdvę. 

Stiprus prekės ženklas lemia tiesioginius ryšius su „iPhone“ naudotojais, suteikiant Apple platinimo ir dydžio pranašumą. Kai „Apple“ išleido „Health“ programą, ji iš karto pateko į naudotojų rankas. Tai taip pat suteikia „Apple“ sverto, derantis arba kalbant su esamais sistemos dalyviais, lyginant su paleidimu, kuris neturi tokio paties dydžio. 

„Apple“ turi visą savo vartotojų bazę, dėl kurios galėtų derėtis – nuo 2016 m. gruodžio mėn., vien tik JAV buvo 85,8 mln. „iPhone“ savininkų, vyresnių nei 13 metų. Palyginimui, „UnitedHealthcare“ turi apie 50 mln. medicinos gydytojų. 

„Apple“ prekės ženklas apima gaminių, veikiančių vieni su kitais, ekosistemą. Dėl to vartotojai daugiau laiko investuoja į savo laiką, duomenis ir pageidavimus į „Apple“ produktus.

Pavyzdžiui, jei perkate „Apple“ produktą, naudotojo kelionė vyksta sklandžiau, o kiti „Apple“ paskyros duomenys susieja kitus duomenis. Taip atsiranda daugiau paskatų pirkti „Apple“. 

„Apple Health“ ir „Personal Health Record“

Asmeniniai sveikatos įrašai yra pagrindinė „Apple“ sveikatos strategijos dalis. Tai pirmą kartą buvo paminėta 2013 m., sveikatingumo registro patente. 2016 m., kai „Gliimpse“ įsigijo asmeninių sveikatos įrašų paleidimo atvejus. „Apple“ stengiasi kartu sujungti sveikatingumo ir sveikatos priežiūros pasaulį, kad būtų sukurtas produktas, kurį žmonės reguliariai naudotų. Pirmasis “Health App” puslapis yra žingsnio stebėtojas ir kalendorius, veikla, kurią žmogus tikrina tam tikru reguliarumu. Tai sukuria priežastį, kad žmonės galėtų lengviau priprasti prie programos. 

Antrasis puslapis, skirtas sveikatos duomenų įrašams, parodo sveikatingumo rodiklius, įskaitant fizinį aktyvumą, sąmoningumą, mitybą ir miegą. Kiekvienoje iš šių sričių „Apple“ siūlo naudoti programas, kurios gali padėti stebėti šią veiklą. 

Telefono, laikrodžio ir medicinos prietaisų naujovės

Medicinos prietaisai galės užpildyti „Apple“ sveikatos įrašą su duomenimis apie pacientą. Ankstesnių bandymų dėl asmens sveikatos įrašų nesėkmė iš dalies buvo dėl to, kad jie rėmėsi duomenimis, kuriuos naudotojai įsiveda patys. Medicinos prietaisai gali tai padaryti pasyviai. Atrodo, kad pradinė „Apple“ strategija sutelkta į aparatūrą, kuri neturi nieko bendro su sveikatos priežiūros funkcijomis, bet galiausiai aptinka medicininio naudojimo atvejus. 

Patobulinus techninę įrangą, jutiklius ir skaičiavimo galią, greičiausiai „Apple“ sukurs daugiau savo įrenginių ir leis trečiosios šalies vartotojams šiuos įrenginius lengvai naudoti ir stebėti savo sveikatą. 

Mobilusis kaip medicininis prietaisas  

Su kiekvienu progresyviu „iPhone“ išleidimu, matome naujus komponentus, kurie pagerina apdorojimo galią, jutiklius, naujus apšvietimo tipus ir dar daugiau. 

„Apple“ nauja „A12“ bioninė mikroschema skirta specialiai dirbtinio intelekto funkcijai. Taškinis projektorius leidžia granuliuotą veido atpažinimą (naudinga tokiose srityse, kaip autizmo aptikimas). Galingi fotoaparatai ir mašinų vizija gali sustiprinti naujo tipo stebėjimą ir diagnostiką. 

Išvados

„Apple“ vengia linijos tarp sveikatingumo ir sveikatos priežiūros paslaugų ir naudoja savo poziciją jūsų kišenėje, kad galėtų sujungti šiuos du dalykus. Jei jis gali įveikti asmens sveikatos įrašų ir pacientų duomenų platformą, tai suteiktų pacientams galimybę priimti sprendimus ir suteiktų prieigą prie paciento duomenų, kuomet jie tos prieigos reikalauja. Tai labai skirtinga sveikatos priežiūros paradigma, kurioje pacientai turi vis daugiau sverto, informacijos ir agentūrų priimant sprendimus. 

„Apple“ taip pat lėtai artėja prie sveikatos priežiūros. Įmonė pasiekė sėkmę vertikaliai integruodama savo patirtį ir produktą ir panašu, kad artėja prie sveikatos priežiūros paslaugų panašiu kampu, kartu sujungiant skirtingas vartotojų patirties dalis (prietaisą, sveikatos įrašus, platformą ir galbūt paslaugas, pvz., telemediciną). Tiesiogiai veikiantys operatoriai apimtų sveikatos priežiūros technologijų ir elektroninių medicinos įrašų kompanijas, taip pat medicinos prietaisų gamintojus, gaminančius  prietaisus. Tai yra tipiški tipai, kurie istoriškai nenustatė naudotojų patirties, ir, jei žmonės pradės tikėtis geresnės naudotojų patirties gydymo srityje, mažesnės kompanijos gali pralaimėti “Apple”. Klinikinių tyrimų organizacijos taip pat gali būti susirūpinusios, nes „Apple“ ir toliau keičia medicinos tyrimų pramonę. „Apple“ turi prietaisų ekosistemą, integruotą vartotojo bazę, prekės ženklą ir paskatų struktūrą, kad sveikatos priežiūra būtų paciento dėmesio centre. Kadangi “Apple” jau pradeda veikti ir mažais žingsniais pradeda savo kelią į sveikatos priežiūros rinką, esamiems pramonės gigantams reikės išsiaiškinti, kaip prie to prisitaikyti.